شرکت ست پلت دانش بنیان شد

شرکت دانش بنیان ست‌ پلت

پلتفرم تحلیل تصاویر ماهواره‌ای کشاورزی ست‌پلت برای ارائه مشاوره برای محصولات زراعی به کشاورزان موفق به اخذ گواهی دانش بنیانی شد.

براساس قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، شرکت دانش بنیان به صورت تعریف می‌گردد:

شرکتها و مؤسسات دانش بنیان شرکت یا مؤسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم‌افزارهای مربوط تشکیل می‌شود.

بر این اساس، کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان، در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به بررسی محصولات شرکت‌ها می‌نماید.

در صورتی که محصولات شرکت‌ها، در حوزه فناوری‌های بالا یا متوسط به بالا باشد، این گواهی برای محصول صادر می‌شود.

محصولی دانش بنیان است که مشخصات زیر را دارا باشند:

  • محصولاتی که به سختی کپی‌برداری شوند

  • نیازمند گروهی خبره برای تحقیق و توسعه برای تولید آن باشند

  • کارکردی یا خاصیت جدید و پیچیده‌ای در محصول باشد

ست پلت با توان فنی خود و تأکید بر توسعه فناوری‌های خودکار و هوشمند برای توسعه کشاورزی دقیق و با هدف قرار دادن به روزترین فناوری‌ها در دسترس کشاورزان، برنامه توسعه محصولات فناورانه خود را تدوین نموده است.

در این راستا پلتفرم تحلیل تصاویر ماهواره‌ای کشاورزی خود را در اسفند ماه 1398 در دسترس عموم قرار داد.

ست‌پلت با محصول پلتفرم تحلیل تصاویر ماهواره‌ای کشاورزی خود موفق به اخذ گواهی دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای گردید.

ست‌پلت در آینده با توسعه سامانه خود، محصولات فناورانه دیگری را نیز به کشاورزان برای مدیریت بهتر مزارعشان ارائه نماید.